Vi som skriver gör det i olika kapaciteter och orsaker, men alla har kommit hit för att få stöd av varandra i kampen mot psykisk ohälsa. Ni är välkomna att kontakta oss ifall ni vill blogga med oss.

tisdag 14 oktober 2014

Är jag verkligen här?!

När jag precis va ute och promenerade med våran valp så gick jag förbi "vårat" hus.
Dit vi flyttade som en hel familj.
Mamma. pappa, Jag, lillasyster och lillebror. En familj på 5 individer.
Nu bor det en ny familj där sen några dagar tillbaka och jag blir lika förbannad och förtvivlad varje gång jag går förbi.
Och det är flera gånger om dagen..

Varje gång tänker jag att vi gick in där som 5 personer och vi kom ut som 1,5 person.
Jag vet inte om jag skyller på huset att både mamma och lillasyster har dött under tiden vi ägt huset. Sen varje gång jag ser någon tänder en lampa i huset är jag rädd att folks andrar kan bli spöken och att mamma och syster är fast i huset.
Sista minuterna jag hade ensam i huset dagen innan nycklarna gick över till dom nya ägarna gick jag runt och pratade högt och uppmanade mamma och söstra mi att lämna huset om dom nu av någon anledning befann sig där.

Jag är ut och in. Jag kan inte sova, jag kan inte äta. Jag vet inte vad jag känner, jag vet INGENTING.
I förrgår va det mammas födelsedag, hon skulle fyllt 48år. Och igår va det 5 månader sedan min syster dog med tre äckliga pundare runt omkring sig.

När jag tänker på det så tar det mig alltid tillbaka till den dagen då hon höll mig vid liv, hon räddade mig och hon släppte inte taget för ens ambulansmännen tog över.
Hade hon bara gjort som hon sagt och gått hem till oss hade aldrig jag heller släppt taget. Aldrig!

Jag är så arg. Är det såhär mitt liv ser ut? Mamma och syster som båda dör inom loppet av 2 år.
Min syster dog 3 dagar innan mammas tvåårsdag. 
Jag kan knappt se att mitt liv är på riktigt. Det känns inte verkligt.

Hela dagen har gått åt till att skrika, gråta, dra mig i håret och försöka sluta fantisera om droger.
Jag vill verkligen ta ett återfall, bara en sista fix så att allt blir bra bara för en liten stund.

Snälla skjut mig.

Jag kan inte skriva i min vanliga blogg heller för jag vet vad som händer om mina nära läser. Antingen blir det sjukhuset eller så får jag vak i mitt eget hem.

Dom ska vara glada att min sambo köpte en valp åt mig så jag kommer ut och så att jag måste gå upp.
Utan Link hade jag legat vid någon trottoarkant i närheten av en toalett inne i stan eller något.
Här hemma hade jag inte suttit iallafall.

Jag fattar inte hur jag ska ta mig igenom detta..

Ni fattas mig något så otroligt..
Älskade Mamma 1966-10-12 / 2012-05-16
Älskade Söstra Mi 1992-05-05 / 2014-05-13



1 kommentar :

  1. Omöjligt att ge kramar så det räcker men jag hoppas du kan leva det livet som din syster och mor inte fick uppleva. På riktigt med allt det vackra och det fula. Din fina hund förtjänar en Matte som finns där. I hens blick finns en önskan om att du inte skjuter dig utan tvärtom finner friden om än den tar tid att finna.

    SvaraRadera