Vi som skriver gör det i olika kapaciteter och orsaker, men alla har kommit hit för att få stöd av varandra i kampen mot psykisk ohälsa. Ni är välkomna att kontakta oss ifall ni vill blogga med oss.

fredag 20 april 2012

Hej, Anna heter jag..

Och jag är bipolär. Manodepressiv. Galen. Kalla det vad ni vill..

Jag är inte min diagnos, jag är så mycket mer. Men i den här bloggen så ska jag försöka hålla mig till ämnet psykiskt ohälsa. Mer dravel av mig hittar ni här

Jag tycker att det är viktigt att prata om psykisk ohälsa, det är inget som syns på utsidan alla gånger och det är inget att skämmas över. Det är inte konstigare än diabetes eller någon annan sjukdom. Ingen dömer en diabetiker för att den behöver ta sina sprutor, men att äta lyckopiller, stämningsstabiliserande eller till och med narkotikaklassade mediciner för att klara av vardagen är det fortfarande folk som lyfter på ögonbrynen åt. 

Hur som helst, jag är strax över 30 (fick visa leg på bolaget i mellandagarna!), bor i mellansverige, lever med hund och katter. Jag kan vara en sprudlande, social och effektiv fröken, men också en sur satmara med mycket kort stubin. Den svarta humorn är nog konstant närvarande.. 

Jag försöker vara så öppen som möjligt med hur jag mår, förutom när jag mår som sämst. Jag försöker förklara så bra jag kan, och jag svarar på i stort sett vad som helst om ni känner för att fråga. Om någon kan känna igen sig eller hitta lite tröst i nåt jag häver ur mig på "the internet machine" så är jag glad. 

Hej så länge!

2 kommentarer :

  1. du låter faktiskt inte helt olik mig
    vik hädan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Muhaha.. Vi kommer växa samman till ett! :)

      Radera