Vi som skriver gör det i olika kapaciteter och orsaker, men alla har kommit hit för att få stöd av varandra i kampen mot psykisk ohälsa. Ni är välkomna att kontakta oss ifall ni vill blogga med oss.

söndag 17 mars 2013

Det finns hopp, ge INTE upp!

Här kommer ett inlägg om hopp (klyschigt nog)

Jag vill att även ni skall känna hopp!

Även jag har varit nere på botten, fler gånger än jag 
jag räkna till, men det finns en ljus i slutet av tunneln.

Hur lång den tunneln är - kan jag inte svara på.
Men ljuset FINNS!

Så ge inte upp!

Jag har chansat både på positiva vis och måååånga negativa i mitt
inte så fruktansvärt långa liv.

Men tack vare just dessa chansningar har jag fått flera
filmroller, vilket är ju ett surprise i sig, med tanke på att mitt utseende
är inte något som kan kallas för "majoritet".

Så om även jag kan lyckas komma in i filmbranschen, något jag
alltid brunnit för, så kan ni lyckas med vad ni än vill
med era liv.

Även om ni vill ge upp totalt, så finns det någon låga hos alla,
även om den är mikroskopisk, lågan som visar att du
vill något, allt mellan lärare, psykolog, författare, konstnär, 
ingenjör, yogainstruktör - ja, vad som helst!

NI KAN!

Och med denna text MENAR JAG INTE att ni inte har
kämpat i era liv för det ni velat, utan jag menar att ge inte upp - även när 
allt känns hopplöst!

Hoppas ni har det bra!

Och sluta ALDRIG att tro på er själva!





6 kommentarer :

  1. Det är alltid så förbannat skönt att höra om personer som lyckas uppnå drömmar trots att förutsättningarna inte alltid är de bästa. Jag önskar dig och alla andra här massor av lycka till i kampen framåt, vad det än är som är målet - att bli statsminister eller att klara av att dammsuga, vi är på olika utgångspunkter, men lyssna inåt och ta dig själv på allvar.

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!

      Precis, även att dammsuga, eller krypa ut ur sängen kan vara målet för någon.
      Bara man inte slutar försöka klara det man vill klara - så fixar man det förr eller senare! =D

      Radera
  2. Härligt att höra E! Ta nu över världen med din grymma personlighet!

    Jag satsar nog på att drömma om the basics, som S säger - klara av att dammsuga. Att ta beslut för vad som är viktigt är även mitt mål nu, har velat runt för lång tid.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Alla försöker, skall skriva lite imorgon hur jag försöker lugna mig mentalt. :-)

      Förresten, läste du mitt sista mejl ang. din fråga om jag ville ta över kontraktet? =)

      Radera
  3. Jag tycker det är awesome precis som S skriver där uppe. Jag hade hopp tanke i huvudet idag men det är alltid skönt att höra det från någon annan. Alla är så fina och underbara människor :).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut är det så!
      Och nu har jag fått så j*vla mycket skit från många bloggare,
      både sjuka & friska om att jag är med på filmningar trots att
      jag är sjukskriven... =/

      Radera