Vi som skriver gör det i olika kapaciteter och orsaker, men alla har kommit hit för att få stöd av varandra i kampen mot psykisk ohälsa. Ni är välkomna att kontakta oss ifall ni vill blogga med oss.

söndag 3 mars 2013

Fördomar och förening!

I vår lokaltidning var det i helgen en artikel om en nystartad (?) förening, Föreningen Balans, de inriktar sig främst på bipolär sjukdom och depression skriver de på sin hemsida. Utifall nån är intresserad här ifrån så tänkte jag tipsa om den.


Däremot blev jag väldigt ledsen när jag läser i artikeln att "mer än var tredje person i undersökningen skulle inte låta en person med bipolär sjukdom passa deras barn". Bara härom dagen skrev jag i min egna blogg om hur trött och ledsen jag är på människors fördomar, de som inte ser helheten och tror att jag glider runt på en räkmacka och inte känner för att jobba. Ni vet säkert hur det är.. Jag slits mellan lusten att försöka "utbilda" människor och mellan impulsen att be dem dra åt helvete. 

Jag hoppas att solen skiner lite på er idag! 

2 kommentarer :

  1. Och för att göra saken ännu värre, även när en försöker upplysa dem så lyssnar det inte. Det är en ledsam värld vi lever i.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, precis så känner jag och orkar inte tjata. Då kan de hålla sig borta..

      Jobba ska vi dock! Vi är ju inte sjuka "på riktigt" heller! Bara det inte är med barn, för vi är ju galna?

      Radera