Vi som skriver gör det i olika kapaciteter och orsaker, men alla har kommit hit för att få stöd av varandra i kampen mot psykisk ohälsa. Ni är välkomna att kontakta oss ifall ni vill blogga med oss.

torsdag 28 februari 2013

Relationer till andra människor.



Hej ^^

Jag har alltid tyckt relationer varit svåra även fast jag vet i teorin hur jag ska göra. I dbt gick jag lära mig en hel del. Men det är inte alltid man kan vara helt ärlig som jag alltid vill vara. Tycker inte om det här ytliga som man jämt ska hålla på med. När jag frågar hur någon mår då vill jag faktiskt veta det. Men dom flesta människor säger det för artighets grejen och det är jobbigt. Blir arg. Men samtidigt man är bara människor och dom flesta är väll rädda. Men ändå. Det är väll rätt vanligt att man tycker att relationer är svåra. Jag tänker på mig själv som är emotionell instabil och jag vet hur det är att kämpa med relationer och med sig själv för den delen. Hur gör ni för att inte föra över gamla mönster, relationer till era nya relationer? Exempelvis: Jag har en kompis som jag känner oerhört panik när jag är med hen, får ångest och tror att hen ska hoppa på mig och våldta mig. Är inget stabilt tanke process jag har där precis. Ska man säga det att det känns så, eller låta det vara?


Hare gött!


/Sayuri.

3 kommentarer :

  1. Men usch vad det låter som en obehaglig känsla, måste du umgås med personen? Eller det kanske finns en massa gott också.. :)

    Relationer är jag skitkass på.. :(

    SvaraRadera
  2. Jag undrar lite som Anna
    Är behovet att umgås med personen viktigare än din hälsa?
    Det är förmodligen fel sätt att formulera frågan men vad jag menar är att om du inte vet personens intentioner och alltid kommer att oroa dig för det så tror jag det kommer vara svårt för din personliga utveckling. Jag talar nu för mig själv men jag föredrar att lita på folk. Mest för att jag i grund och botten inte litat på människor tidigare i mitt liv och det gör en inget gott alls.

    Så, om du klarar att reda ut hur det egentligen ligger till med den personen du skriver om så kanske du ska göra det. Jag förstår ifall det känns svårt och ifall du väljer att inte göra det så ska du kanske inte träffa den personen på ett tag. Tlls du vet vad som är vad iaf.

    Men, det är bara mina tankar - inga råd som är riktigt rätt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hälsan är ju alltid viktigt. Men jag tror att det är för att jag drar kopplingar till det förflutna.
      Men känner du i hjärtat när du kan lita på folk?

      Tycker det alltid är bra att höra andras tankar, man lär sig alltid något.

      Radera