Vi som skriver gör det i olika kapaciteter och orsaker, men alla har kommit hit för att få stöd av varandra i kampen mot psykisk ohälsa. Ni är välkomna att kontakta oss ifall ni vill blogga med oss.

fredag 1 februari 2013

Bipolär2

Hej!
Har inte bloggat så mycket sista tiden pga av måendet men börjar komma igång lite smått nu så jag hoppas att det håller i sig.
För det är ju ändå ett bra sätt att kunna skriva av sig och få ut lite känslor som man kanske inte får ur sig annars.

Jag tänkte slänga ut en fråga angående Affektiva centrum i Göteborg för det har varit prat om att jag ska få komma dit ett bra tag nu men men det händer ingenting.
Ursäkten är att dom bara tar emot Bipolära1 och jag är en Bipolär2 men att ska ändras någon som vet eller går där?

2 kommentarer :

  1. Hej,

    strax innan jag flyttade till skåne så hade de planerat att flytta över mig till Affektivt Centrum (som tidigare enkom tagit emot bipolära typ 1:or), men min läkare sa att det skulle dröja några månader och kunde inte säga något exakt datum. Jag skulle under tiden fortsätta min kontakt på öppenpsyk.
    Jo, jag är bipolär typ II som du
    Men den informationen fick jag i april så det måste ha hänt massor sen dess tycker man. Klart, det kan ju vara en fråga om kösystem men då har du kvar din plats på öppenpskykiatrin förmodar jag?

    SvaraRadera
  2. Jo jag gå på öppenpsyk och gjort i många år.
    Ska till psykiatrikern i Mars får se vad hon säger är så trött på att behöva kämpa för "allt" man ska behöva ha...

    SvaraRadera