Vi som skriver gör det i olika kapaciteter och orsaker, men alla har kommit hit för att få stöd av varandra i kampen mot psykisk ohälsa. Ni är välkomna att kontakta oss ifall ni vill blogga med oss.

fredag 22 februari 2013

Permis

Eftersom jag inte har tillgång till dator inne på avdelningen, så blir det väldigt glest med uppdateringar från min sida.

Jag vill först och främst tacka er som kommenterade mitt inlägg "Avdelning 10A".
Det är underbart när man får den respons man hoppats på! :)


Som det är just nu, så är det lite luddigt. Jag går upp och ner hela tiden. Jag kan gå från skitförbannad till glad på 5 minuter. Men jag kan även gå från glad till att jag har sån ångest att jag spyr.

Var på EKG igår, och mitt hjärta är friskt som en nötkärna! Kändes väldigt betryggande att höra. 

Nu i helgen provar jag på en liten permission. Om allt går bra stannar jag hela helgen, om inte... Ja då får jag åka tillbaka till avdelningen. Det kommer kännas som ett nederlag. Vill inte göra alla besvikna och sådär.

Och nu är det helt slut i min skalle. Kommer inte på ett smack vad jag ska skriva.

Det kommer väl kanske imorgon :)

Hoppas alla ni har en toppenhelg! 

Kramar
Em

8 kommentarer :

  1. Minns inte om jag kommenterade ditt inlägg, men jag har tänkt på dig! Jag hoppas du får må lite bättre, eller stabilare i alla fall, snart. :)

    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, tack så mycket! Blev glad när jag läste det där :)

      Kram!

      Radera
  2. Hoppas du får en bra helg också! Om du måste tillbaka till avdelningen så är det ju för att överleva, så det kan väl ingen bli besviken på att du gör.

    SvaraRadera
  3. Strålande att ditt hjärta mår som det ska! Att få bekräftat att hälsan är ok i övrigt underlättar den psykiska rehabiliteringen.

    Jag uppdaterar inte heller mycket just nu, det blir ju så när man har problematik med humör, sömn och inte riktigt alltid vet vad som är vad.

    Förstår inte varför de är så strikta med datorer på vissa sjukhus.. är tv också begränsat?
    Hoppas du får en bra helg!

    Tycker du ska vara nöjd oavsett redan i förskott.
    Att istället oroa sig i förskott kan ibland sluta i självuppfyllande profetior och således även självförebråelser över det man "kunde ha presterat bättre". Och det övertänkandet är inget jag rekommenderar som livsplan, trust me. Det är ett helvete när man är några år in.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men visst är det så. Kroppen mår bra, vilket känns som ett väldigt bra besked då jag är överviktig.

      Ja egentligen får vi har med oss datorer, men sladdar är inte okej, så då känner jag att det är onödigt att ha med datorn. Men på vissa avdelningar har dom en dator man får låna, men inte på denna.
      Nej, TV är inte begränsat, det finns två st där som man kan kolla på :)

      Tack så mycket för din kommentar!

      Kramar

      Radera
  4. Jag håller med tidigare talare, skulle det vara så att du behöver åka tillbaka till avdelningen så är det för att du tagit ett klokt beslut om vad du behöver för att hålla dig själv så trygg som möjligt. Ibland får man ta små steg i taget för att det ska hålla. Fast självklart hoppas jag att det går så bra som det bara kan för dig!

    Kram

    SvaraRadera