Vi som skriver gör det i olika kapaciteter och orsaker, men alla har kommit hit för att få stöd av varandra i kampen mot psykisk ohälsa. Ni är välkomna att kontakta oss ifall ni vill blogga med oss.

måndag 25 februari 2013

Social fobi!?

Fler en jag som är isolerade ? kanske har behövt bryta med gamla vänner av en eller annan andning.
Känner att jag skulle vilja ventilera lite i den frågan om någon vill eller "törs" för det är knappt jag kan skriva om det här så jobbigt är det för mej att ta kontakt....
Om ni vill skriv några rader så kanske vi kan hjälpas åt på något sätt, jag har en del andra diagnoser oxå som inte gör det lättare men man kan ju alltid gör ett försök.

2 kommentarer :

  1. O ja, jag har isolerat mig extremt mycket känner jag. Först nu "märker" jag det ordentligt efter några år av riktigt dåligt mående. Jag vet inte riktigt hur man löser det.. :(

    Skicka ett mail om du vill, jag vet inte om jag kan hjälpa dig med nåt men ändå.. Min adress ligger högst upp på sidan där man kan skicka önskemål eller förslag. :)

    SvaraRadera

  2. Jag har också känt så som ni gör. Jag tror att denna isoleringen är en slags trygghet. Känslan kan beror på många saker. Jag tror att man kan bryta isoleringen med vad jag fick lära mig i dbt:n är att gå tvärt emot känslan och försöka skapa positiva erfarenheten (även om det är en liten grej. En liten grej kan göra en dag lite bättre.) Jag skriver bara ord. Jag vet hur svårt det är i praktiken men med övning regelbundet så tillslut fastnar ett nytt beteende.

    Om du vill prata så kan du skicka ett mail eller så. ^.

    SvaraRadera