Vi som skriver gör det i olika kapaciteter och orsaker, men alla har kommit hit för att få stöd av varandra i kampen mot psykisk ohälsa. Ni är välkomna att kontakta oss ifall ni vill blogga med oss.

onsdag 6 februari 2013

Likgiltig men ändå deprimerad.

Idag är en jävligt underlig dag och jag är fortfarande sjuk det känner jag ju, men jag är likgiltig till saker.
När jag säger något till han som är min kärlek så känner jag ändå ingenting, jag tittade på en film som skulle vara rörande och jag som är ganska känslig kände inte någonting till det heller.
Jag brukar vara rädd när jag spelar Dead Island i vanliga fall, kände ingenting.
Farmor ringde och vi pratade i telefon och det är ofta prat om känslor, kände nada.
Och jag är heller inte speciellt upprörd över det med pengarna idag heller.
Allting bara går framåt men känslorna är borta för sånt jag vanligtvis har känslor för.
Ändå känner jag långt där inne att något är fel.
Jag känner alltid ångest vare sig jag är avstängt, det har jag alltid gjort dock utan att veta för vad.
Och den har smugit sig på sakta men säkert idag, nästan så jag fick en panikattack tidigare.
Nu för tiden har ju jag också blivit en sexuell varelse, vilket jag inte va innan pga suben. Och innan jag träffade denna där så va känslan för sex helt avsaknad.
Jag äcklades av tanken och och ville inte vara i närheten av en kille på det sättet.
När jag träffade denna där blev jag helt tvärt om och jag vill ha sex jämt mer eller mindre och jag är helt och hållet inne i det när vi har det. Det är passionerat och vilt.
Idag när han försökte sig på det så kände jag absolut ingenting, inte så att jag tänkte att jag inte ville, men jag tänkte inte att jag ville heller.
Känner mig totalförvirrad nu när jag inte vet varken ut eller in.
Inte ens den tanken som har spökat för mig i några veckor nu har jag känt nåt för, har tänkt på det utan att känna ett skit.
Jag ser fortfarande bilden klart och tydligt över hur det såg ut och jag blir alltid väldigt ledsen och ångrar mig fruktansvärt mycket fast ändå inte eftersom då hade jag förmodligen inte suttit här med han som jag tror är min stora kärlek.
Jag vill fortfarande men känner inte nåt inför det, vilket jag egentligen tycker är ganska skönt.
Det är för tidigt, inte för min ålder utan för att vi inte är så långt in i vårt förhållande.

Jag sysselsätter mig med matlagning denna natten också, testar ett nytt recept på hamburgare i salladsblad med en liten egen twist. Gjorde även dressing till detta.
Det funkar alltid att laga mat för att hålla ångesten på någorlunda avstånd i alla fall.
Händer jävligt ofta att vi lagar och äter vår middag jävligt sent förstår ni, och det blir mer som nattmat trots att vi inte har ätit någonting under dagen förutom frukost och lättare mellanmål.
Är ni nyfikna på att själva prova så finns receptet på andra bloggen.

Nu ska jag göra klart mina hamburgare och sedan blir det antagligen lite mer tv-spel innan jag går och lägger mig och fortsätter kolla på Arkiv-X första säsong. Snart klara med den så vi kan gå över på andra.

Ni får ha det fint i natten ni som är vakna, ni andra hoppas jag sover gott!

5 kommentarer :

  1. apatiska perioder är nästan det värsta för mig, mer än depression
    under de perioderna så blir jag lite osäker på hur det står till med mig själv
    känns som jag går mot en långsam sinnesdöd
    om jag inte tittar på film eller sitter vi datorn och gör ingenting.. jag hanterar inte tyst tid som tickar långsamt och smärtsamt förbi
    när jag inte känner något(eller snarare inte känner igen mina känslor)
    men så småningom så är jag genomslussad till det humör hjärnan bestämmer sig för

    jag äter också på nätterna, och min kärlek ligger och snarkar bredvid
    oförskämt!

    Något nytt?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det är märkligt och lite otäckt hur man kan stänga av. För mig blir allting overkligt då, jag blir nästan osäker på om jag lever.
    Fast på samma gång kan det vara en sorts semester från känslorna.

    Jag dricker kaffe på nätterna, kanske inte det bästa.

    SvaraRadera
  3. Inzi: Min kärlek är i alla fall uppe på nätterna med mig, det är rätt så skönt. Vad tänkte du för nytt?
    Om det är mat eller bak du tänker på så finns ett kanongott recept på hamburgare i salladsblad istället för bröd.
    Första gånger jag gjorde och det är verkligen något jag tänker göra igen.

    S: Jag dricker ibland kaffe väldigt sen också, jävligt dumt faktiskt.
    Kan absolut hålla med om att det blir en semester från känslorna, men jag tycker oftast att det inte är så bra för det ger helt fel signaler till min sambo. :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart det blir knepigt för omvärlden när man inte verkar bry sig alls... Jag hoppas det släpper för dig snart.

      Radera
    2. Älvan: jag undrade om du hade hört något nytt från den besvärliga människan på soc

      S: jag dricker koffeinläsk och kedjesnusar på nätterna, jag är lika smart:)

      Radera