Vi som skriver gör det i olika kapaciteter och orsaker, men alla har kommit hit för att få stöd av varandra i kampen mot psykisk ohälsa. Ni är välkomna att kontakta oss ifall ni vill blogga med oss.

onsdag 13 februari 2013

Snälla någon räcker det inte nu?

OBS! Varning för gnäll och tycka synd om mig själv syndromet. 

Känns som att någon gång måste väl även jag bli bra? 

Allt började för många år sedan med gallsten antagligen pga atkins liknande kost som BUP tvingade mig till i samband med Tomatis. Levde med gallstens anfall fram tills jag var 18 och akut fick opereras i sista stund innan gallblåsan brast. 

I samma veva hittas en cysta på ena äggstocken som senare leder till operstion och borttagande av äggstock och äggledare. 

Året efter lyfter jag fel med konsekvensen diskbråck fortsätter dock jobba trots att konstant strålande smärta gör stt jag varken kan sitta eller ligga. Ändå åker jag två veckor på semester utomlands. Kommer hem packar ihop mina saker och flyttar till en ny stad och ska studera på Gastro academy en Ky utbildning på 60v rakt av till Internationell bar och restaurang chef. Gick inte så bra, domninigar, förlamning i benen akutoperation igen och där brast psyket värre än någon gång tidigare. 

Och så fortsätter det med årligen       akutoperation och nu senast ville jag inte åka in då det bara kändes som gallkramper men sen började jag kräkas okontrollerat. 

Så återigen en operation och det var riktigt kritiskt då jag hade tarmvred och totalt stopp i tunntarmen pga sammanväxningar från tidigare operationer.  Och pga så fick dom öppna hela buken. Boenstöd har misskött sitt uppdrag gentemot mig då jag inte fått mina smärtstillande i tid och nu har snart fem veckor gått och jag har fortfarande obeskrivligt ont. .. Två veckor efter operation fick jag åka ambulans in för smärta men den ville inte ge med sig så det gick så långt att läkarna inte kunde ge mig mer och var lika makt lösa som mig. Röntgades och allt sånt igen men inget visades direkt som skulle kunna orsaka min smärta. 

Förra veckan ville hjärnan inte varva ned så strax över tre vakna dygn.  Denna veckan verkar då inte bli bättre då jag försökt sova sen 22.40 igår kväll. Samtidigt försvinner inte smärtan och har bara lindring tills ikväll. .

Ska iväg till DBT gruppen och det var tänkt jag skulle försöka gå själv idag och inte bli hämtad men den planen gick i stöpet. ..

Nej stackars er som tvingas höra på mitt gnäll. .. 

Hoppas ni får en dag utan ångest♥

6 kommentarer :

  1. Det låter fruktansvärt tärande! Jättebra att du skrev av dig lite så vi vet bättre vad du tampas med. Det låter fan så hemskt och jobbigt. Klart du blir ledsen! Kram!

    SvaraRadera
  2. Klart vi vill höra om dig. Jag upplever det absolut inte som gnäll. Snarare som du varit tyst om hur allvarligt det du gått/går igenom!
    Hoppas det onda släpper taget om dig snart
    många kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Inzi. Hoppas jag med ska till vårdcentralen imorgon. Är på DBT grupp just nu. Kram

      Radera
  3. Förresten, vad är Tomatis?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sök på nätet och Bup Strömstad. Bara att det som står stämmer inte med min behandling...

      Radera