Vi som skriver gör det i olika kapaciteter och orsaker, men alla har kommit hit för att få stöd av varandra i kampen mot psykisk ohälsa. Ni är välkomna att kontakta oss ifall ni vill blogga med oss.

lördag 2 februari 2013

En flicka som är stark

Hej kära ni. Jag är en ny tjej som kommer börja skriva för den här bloggen. Mitt namn är Jessica och jag driver en egen blogg, Jag tänkte att jag skulle börja med att presentera mig själv.

Jag är en tjugoettårig tjej som bor på ett behandlingshem efter att i många år åkt in och ut på slutna psykiatriska avdelningar. Jag lever idag med diagnosen Borderline. Tidigare har jag också varit sjuk i anorexi och dystymi (kronisk depression) men har nyligen blivit av med dessa diagnoser.

Mitt liv har varit svart i många år. Idag är det ljust. Jag har varit svårt sjuk i åtta år. Idag känner jag mig väldigt frisk, trots att jag har en del svårigheter kvar att jobba med. För bara tre månader sedan trodde jag att allt var kört, jag trodde att jag alltid skulle må dåligt. Idag vet jag att det går att må bra igen. Jag har många framtidsplaner och även om jag har cirka ett- och ett halvt år kvar på behandlingshemmet så ser jag ljust på mitt liv och framtid. Jag älskar att leva.

Jag kommer att bidra till peppande ord i den här bloggen. Jag mår i de flesta fall bra idag även om jag också har mina svackor. Jag hoppas att jag kommer kunna motivera er som inte mår bra, ge er hopp och stöd, precis som jag försöker göra i min egna blogg, En flicka som är stark.

Vi hörs snart igen. Ta hand om er!

6 kommentarer :

  1. Så positiv du låter, väldigt trevligt. :)

    SvaraRadera
  2. Hej, välkommen hit
    håller med S!
    härligt med glädje


    fyi
    vi länkar inte till våra egna bloggar i inläggen då de finns till vänster och även under fliken 'Vi som skriver'
    jag tar bort länken från ditt inlägg och låter resten stå kvar så våra läsare lätt hittar din blogg i bloggrollen
    rekommenderar även att alla nya medlemmar läser viktiga punkter

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad bra att du skrev det. Jag visste inte om det med länken. Jag ska läsa igenom viktiga punkter en gång till då jag måste ha missat detta! Ta hand om dig!

      Radera
  3. Välkommen Jessica! Ska bli kul att få läsa några inlägg från dig. Är själv ny här också (:
    Och härligt att du är så positiv!

    SvaraRadera
  4. Välkommen hit! Såg en av dina videosar igår. Superbra!

    SvaraRadera
  5. Välkommen :) Hoppas du ska skriva. Jag är också rätt ny här så. Hihi.
    Take care.

    SvaraRadera