Vi som skriver gör det i olika kapaciteter och orsaker, men alla har kommit hit för att få stöd av varandra i kampen mot psykisk ohälsa. Ni är välkomna att kontakta oss ifall ni vill blogga med oss.

torsdag 7 februari 2013

Artikel- och boktips

http://www.dn.se/insidan/insidan-hem/att-bli-tagen-pa-allvar-betyder-sa-mycket
Trots att Tove Lundin hela tiden sökte hjälp i vården, var det länge ingen som förstod att hon var allvarligt psykiskt sjuk. De lyssnade inte på henne, säger Tove. Nu har hon skrivit en bok med tips till andra.
 Jag har inte läst boken "Handbok för psykon", tycker bara att den låter lite annorlunda och intressant.

3 kommentarer :

  1. Apropå boktips så lånade jag den här från biblioteket härom dagen: ADHD av misstag. Jag har inte läst hela ännu, men den borde vara intressant för alla.

    Jag har också lagt till en länk till Socialstyrelsens handbok för handläggare om socialbidrag under fliken Länktips. Tänkte den kanske kunde vara till nytta för någon.

    SvaraRadera
  2. Skrev som kommentar under Länktips länken till Socialstyrelsens riktlinjer för sjukskrivning vid olika diagnoser.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag har inte hittat något sätt att göra det möjligt för alla att lägga in länkar på flikarna
      det är bara möjligt för admins att redigera dem
      dumt dumt dumt att det inte går
      du kan förstås ta en sådan roll

      Radera