Vi som skriver gör det i olika kapaciteter och orsaker, men alla har kommit hit för att få stöd av varandra i kampen mot psykisk ohälsa. Ni är välkomna att kontakta oss ifall ni vill blogga med oss.

torsdag 14 februari 2013

Glad alla hjärtans dag då allihop

När man har någon man håller kär, borde inte denna dag kännas mer speciell än den gör just nu?
Jag sitter och blir deppig och tänker att det är en skitdag, eftersom jag ser alla andras facebook-lycka.
Blommor och fina ord från deras partner. Suck... 

Jag är hemma hos H, och han var ledig idag. Har gått och sett fram emot den här dagen. Bara han och jag. Mys, god mat och kanske någon film. 
Vad har vi gjort?

Ptja, storstädat hans lägenhet. Han har varit ute och kört och jag vilat.
Vi halvt bestämde tidigare att vi skulle käka ädelostroullader, men fick nu efter jag duschat höra: 
men ska vi inte göra det lite billigare då och äta pastagratäng?

*drar en djup suck*

Jo, visst. Vi käkar pastagratäng, sen sätter vi oss i ett varsitt hörn av soffan också. Slår på en film och bara sitter.

Nu är det väl inte själva pastagratängen jag reagerar över. Eller jo, kanske. Jag vet inte. 
Lite besviken är jag faktiskt. 

Jag hade nog innerst inne gått med förhoppningar på extra mycket bekräftelse och kanske till och med en blomma idag. Verkar inte bli något av det och jag känner för att bara sätta mig ner och gråta. 

Jag hoppas verkligen att alla ni andra har en bättre dag än jag har idag! Glad alla hjärtans dag på er. <3

2 kommentarer :

  1. det här kanske inte hjälper men vi firar inte alla hjärtans dag, vi tittar på film och har det likadant som vi har andra dagar
    och det är rätt många par som inte firar det
    det hjälper förstås inte dig som vill fira, så du får väl rycka honom i örat?
    hoppas du blir gladare, kram

    SvaraRadera
  2. Känner igen känslan men har även lärt mig att finns andra sätt och bättre sätt än andras bekräftelse för att må bra och känna sig värd att älskas och inte behöva känna sig så besviken.
    Vet din käresta hur du känner och vilka förväntningar du hade/har? Ibland är det så att man tar för givet att personen vet hur man känner och vad som förväntas. Ofta är det så att personen inte var medveten eller förstått det viktiga och förväntningarnas betydelse. Därför är det så viktigt att prata med varandra och förklara utan att skuldbelägga någon så att man förstår varandra och missförstånd inte blir lika många. Ingen är ju tankeläsare.
    Det är en av alla klyschor och låter bara idiotiskt osv. När man är i obalans och jag tyckte inte om höra folk säga det till mig men det är sanning i det. ..

    Respektera dig själv och till godo se dina behov först annars gör ingen annan det heller.

    Att älska, lita på och acceptera sig själv och inse sitt egna ansvar över sitt liv gör att beroendet avbekräftelse och bekräftelse av andra inte lika starkt påverkar ens mående och livskvalite.

    Massor kramar /L

    SvaraRadera