Vi som skriver gör det i olika kapaciteter och orsaker, men alla har kommit hit för att få stöd av varandra i kampen mot psykisk ohälsa. Ni är välkomna att kontakta oss ifall ni vill blogga med oss.

tisdag 11 september 2012

Sorg

För mig är sorg ett ganska brett begrepp och kan beröra väldigt olika saker och händelser i mitt liv. 

Sorg för mig innebär en saknad, längtan efter något som inte kan repareras eller få tillbaka. 

  • Att förlora en närstående, någon man älskar.(En person, ett djur.)
  • Att längta efter något/någon man inte kan få. 
  • Att fastna i tankebanor, "tänk om, om inte fanns".

Men det värsta av allt är känslan av tomhet och maktlöshet över att inte kunna styra/kontrollera över vissa saker som händer och sker. 

Vad innebär sorg för er? 

 

ALL KÄRLEK LOLITA

5 kommentarer :

  1. sorg för mig är något jag upplever i förtid
    jag lever mig in i hur jag förlorar mina 2 katter som varit med mig under de senaste 9 helvetiska åren. jag lever mig in i hur jag förlorar mina älskade föräldrar. jag lever mig in i hur jag gör min föräldrar ledsna eller att de är olyckliga överhuvudtaget

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår hur du känner och det måste vara väldigt jobbigt för dig :( Styrkekramar

      Radera
  2. Uh, den gigantiska sorgen. Jag kan inte hantera den så bra, antar jag. Utan att skriva en uppsats om diverse traumatiska händelser osv bla bla bla analysera, så vet jag att det finns en orsak till att jag inte kan det. För mig är den helt förlamande..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Måste vara hemskt jobbigt för dig. Massor kramar

      Radera
  3. Intressant ändå trots ett jobbigt ämne hur olika vi ser på ordet sorg och dess innebörd.

    SvaraRadera