Vi som skriver gör det i olika kapaciteter och orsaker, men alla har kommit hit för att få stöd av varandra i kampen mot psykisk ohälsa. Ni är välkomna att kontakta oss ifall ni vill blogga med oss.

måndag 10 september 2012

Insomni

Jag har nyss avslutat en natt av vaka. Solen är påväg upp och jag har inte sovit en blund inatt. Insomni är inte ovanligt bland människor med psykisk ohälsa, så jag känner mig inte ensam.

Men det jag undrar är: Vad gör ni under era sömnlösa nätter? Sitter ni bara och stirrar eller gör ni något aktivt? Tittar på TV, stickar, målar - ja, kort sagt, vad gör ni för att få tiden att gå?

5 kommentarer :

  1. jag brukar ha flera filmer nedladdade i förskott åt sådana nätter, och ett par tv-serie. men det är inte säkert jag kommer så långt. ofta sitter jag och läser om några topics på nätet, klappar katt, springer ut och tittat i kylskåpet 10 gånger och tittar efter tomater och annat jag brukar få sug efter. huvudvärken gör sig påtaglig under nätterna också så det blir ett par värktabletter utöver sömntabletter, rogivande och insomningstabletter. och ibland lagar jag hål på kläder.

    jag testar olika sängplatser om det kan hjälpa också, soffa - säng

    SvaraRadera
  2. Ibland ligger jag bara och typ stirrar i taket eller så målar jag. Nu det senaste har jag oftast blivit liggandes, stirrar på klockan och får panik över att jag snart måste upp.

    SvaraRadera
  3. Jag får så dåligt samvete över att ha slösat bort dagen till att sova och försöker göra lite nytta hemma, fast det är ju begränsat eftersom minsta lilla ljud kan störa grannar. Då blir det film/serie och facebookspel. :) Eller så chattar jag lite med andra nattaktiva eller vänner i andra tidszoner.

    Om jag inte ligger och vrider och vänder på mig och försöker somna det vill säga.. :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag håller med, samvetet är en stor del av det som håller en vaken. samvete över att man inte kan somna..
      så jag försöker hålla koll på om någon annan bloggare är vaken, då slipper man vara själv på något sätt
      det finns en gemenskap här

      Radera
  4. vad gör du själv på nätterna Charlyene?

    SvaraRadera