Vi som skriver gör det i olika kapaciteter och orsaker, men alla har kommit hit för att få stöd av varandra i kampen mot psykisk ohälsa. Ni är välkomna att kontakta oss ifall ni vill blogga med oss.

fredag 23 november 2012

en sådan jävla dag idag

idag är en sådan där jävla dag när kroppen både fysiskt och psykiskt säger ifrån.

har haft problem med smärta i livmodern (tror jag det är i alla fall) fram och tillbaka i en veckas tid nu, det gör mest ont om jag går omkring eller står upp. men det verkar i alla fall som att det här har gått över hyffsat...
...så då drar min berömda magkatarr igång istället. inatt var den värsta natten på länge, mådde fruktansvärt illa och magknip från någon annan livstid. fick glatt traska iväg till apoteket och köpa lite medicin, nu mår magen lite bättre. men det är långt ifrån bra.

psyket spökar också idag. känner mig i vägen och att jag inte är bra nog. känner mig ful, fet och äcklig. även fast jag vet att jag varken är ful, fet eller äcklig... egentligen. överanalyserar allt i varenda relation jag har nu. pojkvän, syskon, kompisar, familj, släkt.

kaos.

vill sova, och hoppas jag somnar väldigt snart.

2 kommentarer :