Vi som skriver gör det i olika kapaciteter och orsaker, men alla har kommit hit för att få stöd av varandra i kampen mot psykisk ohälsa. Ni är välkomna att kontakta oss ifall ni vill blogga med oss.

lördag 3 november 2012

Pengar och psykisk sjukdom

Jag ville länka till mitt eget inlägg här eftersom jag undrar hur ni andra med psykiska problem har klarat er med pengafrågan? Har ni liksom jag glidit mellan stolarna och blivit utan hjälp på grund av er psykiska sjukdom?

http://snowwhiteonpills.blogspot.se/2012/11/chase-money.html

Vill gärna se hur andra har klarat sig, få tips om vad jag kan göra..

Kram
Demonic

2 kommentarer :

  1. Detta är en väldigt bra fråga. Det är fan slitsamt att behöva hävda sig och övertala diverse myndigheter att man faktiskt är sjuk. Så många gånger jag blivit nekad ersättning eftersom Försäkringskassan inte funnit "tillräcklig anledning".

    Personligen står jag med lån upp över öronen till vänner och familj. Min senaste sjukskrivning skulle skrivits då jag låg inlagd på psyk i september men de har slarvat bort den. Nu försöker jag haverera med dem så att jag kan få det retroaktivt, vilket är en rejäl utmaning. ^^

    SvaraRadera
  2. Ja,jag fick tömma mina kontokort med höga räntor då fk. inte godkände slarvigt skrivet läkarintyg (han kunde dålig svenska) och sen när jag blev inlagd på psyk i 5veckor så kostade vistelsen där över 3000kr,en kostnad som jag då fick på allt annat,jag slapp ju inte min hyra när jag var inlagd.Besök på akutmottagningar+hemresa är inte gratis heller.Jag orkar inte söka hjälp nånstans då jag mår dåligt och erbjuden blir man ju aldrig!!PS: Jag har ingen släkt el. vänner som kan hjälpa mig.

    SvaraRadera