Vi som skriver gör det i olika kapaciteter och orsaker, men alla har kommit hit för att få stöd av varandra i kampen mot psykisk ohälsa. Ni är välkomna att kontakta oss ifall ni vill blogga med oss.

måndag 29 oktober 2012

Medicinfråga; Pargitan



Hej sisters and bros.

Jag är väldigt nyfiken på om någon här har erfarenheter kring medicinen pargitan.
Det är en biverkningsmedicin och mot parkinsonism.
Jag är orolig att jag gillar den för mycket och kan till och med jämföra den med bensokänslan.
Den hjälper mot mina jobbiga biverkningar men jag tar den gärna även när jag INTE egentligen behöver den för att den dämpar angsten på ett skönt sätt :S

Någon som känner igen? Är det en skitdålig medicin att fastna i eller sluta med? ^^


/Glittervargen



4 kommentarer :

  1. Ok, I get it, ingen har den medicinen :P hehe

    SvaraRadera
    Svar
    1. nä, vänta lite till så kanske någon hittar hit som har svar på den frågan =)
      jag tittade kollade fass häromdagen men tänkte att det är ju sånt du redan känner till och det är meningslöst dessutom då det inte stod något där just om varningar för missbruk av läkemedlet. sån info som kommer med andra läkemedel t.ex benso

      kram

      Radera
  2. Jag har tyvärr ingen aning, men om den inte är beroendeframkallande så är det väl ingen fara i det? Det låter ju snarare som nåt som de borde dela ut mer frikostigt!

    SvaraRadera
  3. Tack för era kommentarer!

    Jag provar mig fram på denna märkligt bra medicin ;P

    SvaraRadera