Vi som skriver gör det i olika kapaciteter och orsaker, men alla har kommit hit för att få stöd av varandra i kampen mot psykisk ohälsa. Ni är välkomna att kontakta oss ifall ni vill blogga med oss.

onsdag 3 oktober 2012

Att få hjälp skall vara så j*vla svårt!

Och varför skall allt vara så förbannat svårt?
Varför skall man inte kunna få hjälp när
man är i verklig nöd?

Jag syftar på mitt problem med boendet.

Som många av er vet (vet att det är flera
som följer min blogg), så har min lägenhet brunnit,
just nu har jag en tillfällig lägenhet som jag
bara kan bo i högst 2 månader till.
Sedan är jag bostadslös om jag inte hittar nytt!

För den fulla storyn, gå in på min blogg - Eriiza

Anyway... Försöker få hjälp med detta från min
kontaktperson på PSYK i Uddevalla, samt
från Försäkringskassan.
Men de säger bara att jag får hitta själv.

Hur hade de tänkt sig det?
Har gjort allt jag kan.
Ringt överallt där jag förmår.
Men inget napp.

Varför hjälper de mig inte???

// Eriiza - http://eriiza.webblogg.se/

8 kommentarer :

  1. Jag kanske kommer med en liten korkad fråga: hur kommer det sig att du inte är skriven i Göteborg? Har koll på historien med lägenhet och liknande men min förvirrade hjärna, är, tja, förvirrad antar jag.

    Det enda jag kan komma på angående mediciner är att söka till akut psyk på Östra. Kanske inte den mest optimala lösningen men den enda min hjärna kommer på just nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bodde i Uddevalla innan, så var skriven på en lägenhet där.
      Där jag bor nu, den lägenheten är alltid tillfällig, man får
      inte skriva sig på den.
      Så därför är jag inte skriven i Göteborg.

      Jo, men eftersom jag är skriven i Uddevalla än så länge,
      skulle de remittera mig dit, ringa dit, gå på samtal eller
      liknande.
      Som sagt, är ju inte skriven i Göteborg, så jag kan inte kräva
      det här, förutom om jag skulle bli inlagd eller så..

      Och inga frågor är korkade! =D

      Radera
    2. hej Eriiza,

      jag har som du kanske minns erbjudit dig att hyra min lägenhet i GBG som jag inte bor i (då jag flyttat på heltid till skåne=samboprov kan man kalla det men heyy)
      Du avböjde lägenheten då om du minns, det var en månad sen om jag inte minns fel. pga den var för liten

      jag tänkte hur som helst nu när du är despo (om jag inte tolkar allt fel) förklara att lägenheten må vara liten MEN

      den ligger intill focushuset, exakt intill faktiskt, så du har allt som behövs inom räckhåll - apotek, världens bästa ica-sortiment, bolaget och andra små butiker och kinakrog för den sent påkomma ölen
      5 minuter till liseberg stora ingång och hållplats, 5 minuter till valhalla, 10 minuter till korsvägen, 10 minuter till scandinavium, svenska mässan, 15 minuter till ullevi
      allt detta till fots såklart
      och du vet redan hur bra spårvagn och bussrutterna är från korsvägen. eller hur?

      Jag frågar denna gången igen eftersom du har uttryckt din oro över din situation över bloggarna. Du skulle kunna vara skriven i göteborg by notime.
      Du skulle sen tillhöra Gamlestadens psykiatri där jag har gått i flera år.

      Du behöver inte bo där permanent, jag erbjuder dig en tillfällig lösning på några månader.

      Radera
    3. Heh. Där ser, man vad jag vet angående korkade skatteverks regler. Icke mycket onekligen ;)
      Vill för övrigt ha inzi's lokalisation på lägenhet i Göteborg. Att bo så centralt <3

      Radera
    4. Det är i gårda, en av de sk rivningskåkarna. Men jag har bott där så länge så jag har vanligt förstahandskontrakt, inte rivningskontrakt - och det är ändå inte på tal om någon rivning på den gården. Landshövdingehus så det är vad det är men folk trivs där.

      inzi's läge

      Radera
    5. Landshövdingshus är så vackra (de flesta iaf). Plus läget är awesome. Bor själv i ett 60-tals tegelhus i Twilightzone nära Ruddalen (aka "stället i Götet som många inte ens vet existerar"). Kan inte klaga men meh, gräset är alltid grönare osv.

      Radera
    6. ehh
      mitt ex spelade/spelar för Järnbrott (fotboll) om det säger dig något. en vän spelar för Kaverös fotboll, om det säger dig något. Jag jobbade i flera år mitt i högsbo industriområde.. käkade gräslig pizza på flatås emellanåt
      så, hur stor är din lägenhet då?

      Radera
    7. *fnissar okontrollerat* Jag bor i de trakterna. Kaverös närmare bestämt. En underbart mysig 1:a på 35kvm. Kaverös pizza är bättre, även om La Fortezza vid Stigbergstorget är massa mums mums.

      Radera