Vi som skriver gör det i olika kapaciteter och orsaker, men alla har kommit hit för att få stöd av varandra i kampen mot psykisk ohälsa. Ni är välkomna att kontakta oss ifall ni vill blogga med oss.

tisdag 24 december 2013

Merry fucking christmas

Ja, god jul på er.
Dagen började mindre bra. Vaknade med en helvetisk ångest, och en timme senare så kunde jag inte hålla emot tårarna längre. Som tur var hade jag min kära som tröstade mig, innan hon var tvungen att åka iväg till sin familj.
Sedan blev det lite fix av hår och smink på min syster som skulle iväg till hennes pappa och fira jul.
Och efter det så dök min morbror upp som en räddande ängel och tillbringar kvällen med mig.

Nu har vi precis ätit lite jansson och prinskorv, och jag är inne på min andra öl.
Ikväll blir en kväll i dimman har vi bestämt.

Ringde min mormor tidigare och undrade om hon var hemma så jag kunde gå förbi och lämna min julklapp till henne. Men då var hon bara elak tillbaka. Och det gjorde inte saken bättre.
Är så nära att bara säga upp allt som har med släkt att göra.

Jaja, nu ska maten smältas sen ska jag försöka duscha bort tankarna.

Hoppas ni andra har en fin julafton, på erat egna sätt, som ni mår bra av.

Sänder massa tankar och kramar till er som har det mindre bra. Till er som inte har en räddande morbror som kommer och umgås med er. <3

1 kommentar :

  1. Jag grät halva dagen innan idag... Det har inträffat lite tråkigheter. Till slut somnade jag och när min dotter kom och knackade på dörren till mitt hem, sov jag djupt. Hon blev så klart orolig, som stod ute i kylan en hel timme innan jag vaknade till liv. Jag har somnat i omgångar under kvällen. Detta var en märklig julafton... Känns inte okej! Men min dotter blev glad över sina julklappar och det var väl ändå för väl.

    SvaraRadera