Vi som skriver gör det i olika kapaciteter och orsaker, men alla har kommit hit för att få stöd av varandra i kampen mot psykisk ohälsa. Ni är välkomna att kontakta oss ifall ni vill blogga med oss.

torsdag 20 december 2012

Coca Cola- reklamen som gick sönder



En text om jul, stjärnor, värme, familj. En text om mat, stickade tröjor, ljus. En text om förväntningar, stress, magont. En text om mörker, ångest, ansträngd andning, apati, självdestruktion och extra mycket behovsmedicin.

Ont, ont, ont. Varför gör det så ont på julen? Jag vill inte deppa ned men jag verkar ju inte ensam om att tycka att denna kommande veckan känns som den sista. Varför är det så tror ni?

En text om att ta på sig vargtröjan, begrava sig i värmefilten, äta inget, släcka ljusen och ställa in julen.


/Glittervargen

7 kommentarer :

  1. Jultiden är den mörkaste perioden på året och borde passeras i största möjliga stillhet. Men julen blev kapad av kommersialismen och har istället blivit den minst stilla högtid vi har. En cirkus.

    SvaraRadera
  2. jag har mått dåligt och varit sjuk i över 11 år. men den här tiden, är alltid den mörkaste och svåraste. vill ställa in allt, och mig själv.

    kram <3

    SvaraRadera
  3. om ni är intresserade av några tankar jag hade för ett år sen, just om fenomenet julfirande, ensamhet och ja.. om julen borde ställas in

    inzis jultankar 2011-20??

    SvaraRadera
  4. Jag slutar aldrig förundras över att det aldrig, verkligen aldrig blir lättare med åren att delta i julen. Vilar nog en förbannelse över den må jag tro.

    SvaraRadera
  5. vill ställa in allt som har med julen att göra, det här blir för mycket.

    SvaraRadera