Vi som skriver gör det i olika kapaciteter och orsaker, men alla har kommit hit för att få stöd av varandra i kampen mot psykisk ohälsa. Ni är välkomna att kontakta oss ifall ni vill blogga med oss.

söndag 9 december 2012

Kampen om rätten till att vara sjuk!

Igår fick jag brev från F-kass att jag från och med första januari är sjukpensionär! Eller hur det heter nu för tiden, ni vet vad jag menar..

Det är en enorm lättnad och jag missade utförsäkring och socialbidrag med väldigt liten marginal. Yay me!

Skriver från mobilen så jag vet inte om jag kan tagga.. *sadface från ordningsfreaket*

9 kommentarer :

  1. Jag är glad för din skull. Att säkra sin framtid ekonomiskt är väldigt viktigt, det vet vi ju alla.

    Så grattis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Försöker räkna på vad jag kommer få totalt och det blir ju inte fett! Men stabilt..

      Radera
  2. Vad bra för dig! Förstår att det är en lättnad! Själv bråkar jag dagligen med dem om just rätten att vara sjuk...

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas att du också får den rätten! Systemet fungerar ju inte som det ser ut idag.. :-(

      Radera
  3. Jag är ny läsare, hur gammal är du?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen hit!

      Jag är 33, det ska finnas en flik (ser inte från mobilen) med presentationer för de flesta som skriver här hos oss. :-)

      Det finns också länkar till våra ordinarie bloggar (om man har en sån det vill säga) ifall man känner för att läsa vidare.

      Radera
  4. Grymt Anna! Fan vad skönt att slippa oron och tankarna som gnager på dig!
    Jag blir väldigt glad för dig. Man blir faktiskt sjukare av den typen av väntan och eventuell misstro.

    Massa kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :-)

      Det känns bra att bli tagen på allvar lix.. Men lite uppgivet också antar jag.

      Kram!

      Radera
    2. nej du behöver inte vara uppgiven! jag frågade f-kassan när jag juli 2011 fick min sjukersättning om jag kan upphäva den när som helst för att börja jobba igen (om jag mirakulöst blir frisk, ja om jag kanske svarar på någon behandling t.ex)
      och det var en självklarhet för dem samt att jag inte skulle gå och oroa mig för att livet på något sätt tagit slut.
      är det så att jag aldrig jobbar igen så tja, då är det så.. men då hoppas jag att både du och jag Anna kan fylla livet med annat än jobb

      kramar

      Radera