Vi som skriver gör det i olika kapaciteter och orsaker, men alla har kommit hit för att få stöd av varandra i kampen mot psykisk ohälsa. Ni är välkomna att kontakta oss ifall ni vill blogga med oss.

söndag 13 maj 2012

en tredjedel av sin egen pappa

det var länge sen jag skrev här nu, jag ber om ursäkt för det. jag har mått riktigt jävla dåligt den senaste tiden, druckit för mycket (alldeles för mycket), vägt mig för första gången på flera månader (ångest!), gråtit för att jag ätit mjukt bröd till frukost, överkonsumerat magsyrahämmande, koffeintabletter och alvedon. åkt fast för att jag beställt tram från nätet (väntar fortfarande på dom). velat fly från verkligheten, tagit e och rökt på. längtat efter mer. ljugit, varit "otrogen" mot A (trots att vi inte är ihop per say) och velat berätta det för honom för att få en reaktion. han har minskat sitt drickande de senaste två veckorna, min medberoende har lämnat mig och det ger mig panik samtidigt som det inger hopp.

vi får se vad framtiden bär i sitt sköte.

1 kommentar :

  1. alla står vi still ibland. får jag fråga hur du åkte dit? jag har alltid undrat hur man åker dit när man beställer från nätet. jag har hör och fått för mig att det ska vara så himla enkelt att beställa. för 6 eller 7 år sedan så testade jag e men det hade absolut ingen effekt på mig som tur va.. jag fann förklaringen sen att jag åt så höga doser SSRI och SNRI och det gör en i stort sett resistent för att det påverkar serotoninet precis som e. det kan nog till och med ge utslag för e. jag tog ändå 2 st och inget hände.

    finns det något du kan ändra just nu? du går ju upp varje morgon och går till jobbet, går dina härliga promenader. sånt som jag aldrig fixade när jag mådde skit och var berusad ofta nog.

    jag vet ju hur det känns med den ätstörningen och att ha de 2 problemen samtidigt - jag förstår att du går igenom ett helvete

    jag kan bara skriva kram

    SvaraRadera