Vi som skriver gör det i olika kapaciteter och orsaker, men alla har kommit hit för att få stöd av varandra i kampen mot psykisk ohälsa. Ni är välkomna att kontakta oss ifall ni vill blogga med oss.

lördag 19 maj 2012

Min ilska...

Jag är en stormig varelse,med mina känslosvängar. Jag hugger som en kobra om någon kritiserar mig fel,säger saker som inte stämmer enligt MIG!
Blir ofta ilsken i trafiken..folk kör bara FEL,antingen för sakta,för nära,blinkar för sent eller inte alls osv. osv.
Jag har slängt mat på golvet då det vart misslyckat.
Oftast blir jag ilsken/förbannad på allt och alla då jag är stressad eller oroad.
Själv så tycker jag aldrig att jag blir orättvist arg på någon,men vet att jag ofta förstorar upp saker och blir onödigt förbannad.
Jag är långsint och förlåter typ aldrig.Mest för att den personen som gjort mig så förbannad,inte ska få möjligheten och få göra det igen,jag har svårt och glömma.(Speciellt om jag anser mig ha rätt och den andra personen vägrar och ge efter).
Sen finns det saker som jag bara irriterar mig på och då bygger jag upp ilskan inom mig,som växer och växer och blir det ingen förändring så exploderar jag tillslut,säger allt som jag malt i huvud en längre tid.Ibland rensar det luften och "var inte så farligt" och ibland så blir det tupp av en fjäder.
Är hemsk då jag har min PMS. då tål jag ingenting.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar