Vi som skriver gör det i olika kapaciteter och orsaker, men alla har kommit hit för att få stöd av varandra i kampen mot psykisk ohälsa. Ni är välkomna att kontakta oss ifall ni vill blogga med oss.

torsdag 24 januari 2013

Ännu en sömnlös natt

Jag börjar bli så less på det här nu. Jag må ha sömnproblem, men den senaste månaden har det varit katastrof. Somnar inte förrän 6 på morgonen, och vaknar runt 11. Ändå kan jag inte somna förrän 6 nästa morgon igen.
Vad fan? Skapligt frustrerande, måste jag få säga. Imovane, var är du när jag behöver dig som mest?!

Nu tänker jag vara envis, som jag är grym på för övrigt, och dygna! Så kanske jag blir trött i skaplig tid ikväll. Får försöka underhålla mig med att storstäda H's lägenhet. Inte för att det behövs, men vad ska jag annars sysselsätta mig med en hel dag?

Då blir han nog glad när han kommer hem från jobbet. Det skulle jag bli iallafall.
Skulle behöva ringa psyk också, för att få den där jäkla läkartiden jag väntat på sen innan jul. Min sjukskrivning går ut den 13e februari, och det skulle ju vara skönt med ett besked om jag ska börja arbetsträna, eller fortsätta vara sjukskriven.

Jaja, vi får se hur det blir.
Hoppas alla andra sover bättre än jag gör nu för tiden!

/Em.

8 kommentarer :

  1. Jag kan sympatisera. Har haft insomnia i över femton år och går just igenom en period av svår sådan.

    Har du fått testa boll/kedjetäcke? Kan säga att de funkar bättre än alla mediciner tillsammans jag någonsin har prövat, visst, det har inte på något sätt botat min insomnia men den har blivit bättre och hållbart så, vilket är så skönt.

    Hoppas du får en god natts sömn inom en snar framtid.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag provade det en gång när jag var inlagd, men för mig funkade det inte så vidare bra. Tyvärr :/

      Men vad bra att det fungerar för dig, och säkert många andra. :)

      Radera
    2. vad synd att det inte fungerade för dig
      jag hann testa det en natt när jag låg inne och det funkade den natten.. sen är det ju inte säkert var orsakerna till det var
      men jag har frågat på öppenvården här om ett bolltäcke.. och de ringde häromdagen å lämnade ett meddelande om att jag ska få låna ett

      Space Monkey: finns det en lånetid, eller hur funkar det?

      Radera
    3. Tråkigt att det inte fungerade för dig :( Vet hur sjukt jobbit sömnproblem är *styrkekramar*

      inzi: Jag fick "låna" ett och fick sedan föra sömndagbok så att de kunde se att det funkade, sedan fick jag behålla det. Vet inte hur det där med att låna funkar, skulle inte vilja låna någon annans, med tanke på hur mycket man svettas under det ibland, det luktar så där lagom fräscht efter ett tag :p Jobbigaste med de är att bädda det och att frakta hem det, bädda sju kilo klump är, erhm, intressant :p

      Radera
  2. inzi-inzomnia zzzomnade zött ungefär när du skrev ditt inlägg... Jag tror inte på att tvinga sig själv att 'dygna'. Man ska ta sig lov att ta den sömn man kan få när man kan även om det blir helfel på dygnsrytmen. Risken är att du hamnar i ett hypomaniskt skov som får dig att må ännu sämre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, förstår hur du menar. Problemet är bara den att jag inte mår bra när jag inte får sova på nätterna. Så nu hoppas jag att detta funkar :)

      Radera
    2. då förstår jag
      ML trodde nog att alla var nattugglor som jag ;p
      jag tycker om att vara vaken på nätterna för att det är fridfullt och det känns som hela världen sover.. det ger mig en känsla av lugn.. vad det beror på, mjaa..

      men sen å andra sidan kan jag också tycka att det är skönt att gå upp tidigt och har sådana där normala rutiner, sånt som får mig att känna mig i synk med ljuset och kanske även i viss mån världen

      Radera
    3. Jag tycker också om natten, tyvärr. Det har ställt till den himla mycket då jag som sagt inte mår bra när jag inte har en normal dygnsrytm. Det är fördelen med jobb! Att man har rutiner och sådär.

      Radera