Vi som skriver gör det i olika kapaciteter och orsaker, men alla har kommit hit för att få stöd av varandra i kampen mot psykisk ohälsa. Ni är välkomna att kontakta oss ifall ni vill blogga med oss.

fredag 25 januari 2013

Det här med dygningen

Gick sådär. Jag somnade till vid 12-tiden, och vaknade vid 13 igen. Blev rejält trött vid 00, och somnade då. Vaknade nu och kan inte somna om.

Vad fan i helvete?!
Vad ska jag hitta på för knep nu då? Ååååh jag behöver mina insomningstabletter ASAP! Pallar inte med det här längre. Jag som älskar att sova.

Så, vad gör ni när ni inte kan sova?

2 kommentarer :

  1. Jag har nog ett litet udda problem: jag älskar att inte sova. Förknippar det med hypomani och underbara känslor av att sväva omkring i mörkret, euforisk. Sitta vid datorn och låta orden flöda. Möblera om huset i tanken (ibland i handling). Musik i lurarna som låter bättre än någonsin.

    Tyvärr är det grymt onyttigt för mig, jag kör slut på mig och sen blir det öken. Så nu tar jag snällt min Seroquel varje kväll. Nitrazepam också ibland (inte för ofta) om jag är för stirrig när jag ska lägga mig.

    Men jag har också haft perioder då jag mått dåligt och inte kunnat sova trots piller. Mest ägnar jag mig åt att bara stå ut. Tänka att någon natt utan sömn inte är hela världen. Ju mer orolig jag är över att inte sova, ju svårare att sova. Bättre att gå upp och läsa, sitta vid datorn en stund.

    Det är jobbigt om man känner att man blir utmattad och ändå inte får sömn, så jag hoppas att du får en bättre natt denna natt...



    SvaraRadera
  2. Det är sjukt frustrerande och tröttsamt att inte kunna sova, men oftast finns det ju något som bottnar i sömnlösheten, något annat som tynger eller stressar upp dig. Jag hoppas du får någon hjälp på traven med din sömn så du blir piggare och fungerar bättre.

    När jag inte kan sova brukar jag rita mandalas, det kräver så mycket koncentration så det tröttar ut mig. Kollar även en hel del på filmer.

    SvaraRadera